The Black Eyed Peas announce hiatus

The Black Eyed Peas announced to make an indefinite break from making music together. The quartet shared this surprising news while performing at the Alton Towers in Staffordshire, UK earlier this week. Fergie revealed that the break would be similar to their 2005 to 2009 hiatus, and was quick to deny that this is a definite breakup of the award-winning group. In addition, frontman will.i.am took things to Twitter to further ensure that the band is not splitting for good.

"The @Bep will take a break after the beginning...just like we did from monkey business to the e.n.d...but it doesn't mean we stop creating."

A few months ago, Fergie stated that will.i.am is planning to release a solo album titled Black Einstein. What are your thoughts on BEP's hiatus?

Source: NME
Photography: Al de Perez

By: Petar Kujundzic / News / July 11, 2011 / 39704 Views
  • BoomDigga

    The END was terrible. The Beginning wasn't much better. Time to get back to the drawing board is what they need.

  • Pingback: The Black Eyed Peas Announce Hiatus | TheHipHopWire

  • Haterade

    god exists! no more shitty noise! i'm so happy right now! LOL

  • Rolex

    Lol they thought they were creating a new sound with Dirty Bit which just ripped off the Crookers sound 2 years before it. They probably realised they're not as fresh and innovative as they make themselves out to be.  

  • Rolex

    Lol they thought they were creating a new sound with Dirty Bit which just ripped off the Crookers sound 2 years before it. They probably realised they're not as fresh and innovative as they make themselves out to be.  

  • Anonymous

    Great news... let's hope it becomes permanent.

  • http://twitter.com/PartyManThanks PartyManThanks

    Damn Tuff crowd.

  • usana

    after that super bowl half time show, they should not even think about a future as a group. that was a proper disgrace

  • Anonymous

    Haha right!!

  • Anonymous

    Thank God

  • Anonymous

    Thank God

  • Anonymous

    YYYYYYYYEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!

  • Anonymous

    YYYYYYYYEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!

  • Anonymous

    ohh... damn...

  • http://twitter.com/marcdart mean gene

    Damn, its funny how much ppl love to hate  black eye peas, but if they were a little blog band everyone here would love them. Im glad they dont give a fuck about the extremely picky, love everything underground, cynical  crowd  that is the blogosphere lol.

    The superbowl show did suck but will i am is still a fuckin genius. Cant wait to hear what beats are on his second solo album.

  • no name

    people dont hate them because they aren't underground, they hate them because their lyrics are unimaginative and, as we saw at the half time show, sometimes they just suck.

    enough said: http://www.funnyordie.com/lists/a33bd7e5fd/rebecca-black-friday-lyrics-worst

  • no name

    people dont hate them because they aren't underground, they hate them because their lyrics are unimaginative and, as we saw at the half time show, sometimes they just suck.

    enough said: http://www.funnyordie.com/lists/a33bd7e5fd/rebecca-black-friday-lyrics-worst

  • Anonymous

    Too bad the radio will probably still keep playing i gotta feeling until they get back together.

  • http://twitter.com/marcdart mean gene

    seriously they make pop music, what the hell else do you expect? i garuntee you if they were a small indie outfit theyd get  alot more love from the hipsters.

  • http://twitter.com/marcdart mean gene

    seriously they make pop music, what the hell else do you expect? i garuntee you if they were a small indie outfit theyd get  alot more love from the hipsters.

  • Spiff-corgi

    Black Einstein? I hope to god he's not talking about himself.

  • Spiff-corgi

    Black Einstein? I hope to god he's not talking about himself.

  • dmt

    sure, hipsters would probably love them if they werent mainstream. all the proves is how shitty and shallow their musical taste is. BEP has put out incredibly watered-down and shitty material lately,so im not sure why your defending them, though I do agree some of wiliam's solo stuff can be pretty nice.

  • http://twitter.com/marcdart mean gene

     but its not really a factor of lately, people been sayin the same shit for a long time now. 

  • Bieber sucks too

    Yeah, haters are gonna hate the shitty music from the shitty band.  They suck, stop defending them.

  • Bieber sucks too

    Yeah, haters are gonna hate the shitty music from the shitty band.  They suck, stop defending them.

  • Icebreaka23

    Kill people, burn shit, fuck school

  • Noahdtj

    its funny how know one cares..... including myself

  • Noahdtj

    its funny how know one cares..... including myself

  • Pingback: Morning Links: D.C. Named Sixth Hottest American City « All Things Go

  • Pingback: The 404 858: Where dreams really do come true (podcast) | Game & Tech :: Latest Game And Tech News from all Around The World

  • http://pulse.yahoo.com/_KKUUFHPOKPAX4XFSYQ6CZM7L6U Your Ugly Mother

    haters gonna hate, taters gonna tate, skaters gonna skate, stoners gonna bake. more than 8 billion people in the world, everyone has their opinion. best to just ignore and move on, listen to what you ears wanna hear

  • http://blog.ohyeahpaulchin.com/ ohyeahpaulchin

    Here's hoping they jettison Fergie and get back to the Atban Klann style.

  • http://blog.ohyeahpaulchin.com/ ohyeahpaulchin

    Here's hoping they jettison Fergie and get back to the Atban Klann style.

  • Soultrain24

    Thank you Based God

  • Pingback: The 404 858: Where dreams really do come true (podcast) | Gurubootcamp: Gadget

  • So Predictable

    No one cares yet this story will have more comments than anything posted on this site all month. Ironic much?

  • So Predictable

    No one cares yet this story will have more comments than anything posted on this site all month. Ironic much?

  • Mathieu Jcb
  • Gochsdfh8

    yeah, yall are hating too much. I'm not a fan of B.E.P either, but there's plenty of other wack artists that need an indefinite hiatus too

  • Gochsdfh8

    yeah, yall are hating too much. I'm not a fan of B.E.P either, but there's plenty of other wack artists that need an indefinite hiatus too

  • http://twitter.com/marcdart mean gene

    LOL  you ppl just prove my point.

  • Pingback: The 404 858: Where dreams really do come true (podcast) | مطالب مفید

  • Pingback: The Black Eyed Peas explain Hiatus plans | HYPETRAK

  • Pingback: The Black Eyed Peas explain hiatus plans | HipHopCube

  • Pingback: The Black Eyed Peas explain hiatus plans | TheHipHopWire